Dacă nu ai auzit încă de Pokemon Go, nu te panica! Nu ești singurul. Și eu doar săptămâna asta am auzit de el, printr-o postare pe Facebook a unui amic absolvent de filologie, tobă de carte – ce ironie!
După puțin research, am aflat că jocul Pokemon Go este o aplicație pentru telefoanele Androide și pentru iPhone. Aplicația se folosește de GPS și de camera telefonului. Cu ajutorul lor, umple locul unde se află utilizatorul cu monstruleți virtuali, numiți pokemoni. Cuvântul pokemon este obținut din Pocket Monsters (monștri de buzunar).
Scopul jocului este de a găsi și prinde acești pokemoni, ca să crești în nivel și să te lupți cu alți utilizatori.
Jucătorii explorează mediul, împreună cu avatarii lor, în căutare de Pokemoni.
Dacă știi de Pokemon Go de mult timp și ești mare fan, cu siguranță ai fost admonestat de unii și alții că nu mai ești copil și nu ar trebui să te joci. Dar jocul nu este doar pentru copii și cu siguranță, ca orice joc, a fost creat pentru a aduce bani celor care l-au creat!
Și totuși, o firmă care are un produs foarte popular– fie el joc, aplicație, sau orice altceva – atrage alte mici afaceri construite ca suport sau extensie a produsului respectiv.
Un antreprenor din Cluj a creat deja o platformă online ce se vrea un marketplace pentru economia Pokempon Go. Mai multe detalii vei găsi în acest articol.
Dar nu trebuie să dezvolți o firmă nouă ca să profiți de pe urma isteriei Pokemon Go! Trebuie doar să fii puțin inovator în metodele de marketing folosite în vânzarea produselor sau serviciilor tale.
Îți dau eu mai jos câteva sugestii prin care poți folosi frenezia Pokemon Go pentru a atrage noi clienți.
Vezi dacă apari pe harta Pokemon Go
Primul lucru pe care trebuie să îl faci este să vezi dacă locația firmei tale este desemnată de joc ca un PokeStop sau Gym. Dacă ai noroc să fie așa, atunci utilizatorii vor năvăli buluc în căutare de Pokemoni la sediul tău.
Din păcate, jocul nu are încă o hartă care să arate toate PokeStopurile și Gym-urile, dar există o modalitata prin care să “fentezi“ sistemul. Locațiile pentru PokeStop și Gym sunt aproape identice cu portalurile din jocul Ingress, dezvoltate de aceeași firmă ca și Pokemon Go.
Descarci jocul Ingress, și apoi te loghezi aici pentru a vedea harta cu portaluri și dacă firma ta are asociat un portal. Dacă da, atunci, cel mai probabil, există un PokeStop sau un Gym la adresa firmei tale și îți este garantat trafic pietonal pe care îl poți monetiza.
Dacă nu ești pe hartă, sunt soluții și pentru tine, citește în continuare.
Profită de PokeStopurile din apropierea firmei tale ca să atragi jucători de Pokemon Go
Dacă firma ta se află în apropierea unor PokeStopuri, cu siguranță ai observat că a crescut tare traficul pietonal în zonă. O parte din trecătorii porniți la vânătoare de Pokemoni pot deveni clienții tăi dacă știi să îi atragi. Poți folosi momeli la PokeStopurile din apropiere, dar nu neapărat la cel care este mai aproape de tine. Te sfătuiesc să folosești momeli la PokeStopul care presupune ca trecătorii să treacă prin fața firmei tale, așa cum se vede în imaginea alăturată.
Atrage jucătorii de Pokemon Go cu oferte de marketing
Poți oferi trecătorilor pliante, cărți de vizită și oferte promoționale special create pentru jucătorii de Pokemon Go. Dacă te gândești că nu ai banii necesari pentru a plăti un designer grafic care să creeze astfel de materiale promoționale pentru tine, am o veste foarte bună: nici nu e nevoie de bani pentru a crea design pentru astfel de resurse pentru că acum există o aplicație gratuită pentru asta: se numește Canva și o poți folosi pe iOS –atât telefon cât și tabletă, Androide și chiar pe desktop. Este aplicația pe care eu o folosesc aproape în exclusivitate pentru a crea, edita orice fel de imagini folosite online și offline. Inclusiv cele pentru acest articol. Așa arată dashboardul meu acum:
Cumpără “momeli” ca să atragi clienți
Dacă nu ai PokeStopuri în zonă, nu te panica. Jocul îți oferă opțiunea de a cumpăra “momeli“ care să atragă Pokemoni, care apoi vor atrage clienți. Înainte de a cumpăra “momeli“, asigură-te că jucătorii de Pokemon Go sunt oameni care apelează la serviciile tale sau care cumpără produsele tale.
Ca să poți cumpăra momeli, trebuie să fii tu însuți/ însăți utilizator al aplicației și să prinzi cel puțin un Pokemon. Apoi vei primi o Pokeminge.
Apoi, apeși pe mingea din partea de jos a ecranului și apeși pe butonul Cumpără. Derulezi în jos și cumperi Pokemonede. Apoi, cu aceste Pokemonede, vei putea cumpăra momeli. Ca să poți activa momeala, trebuie să te apropii de PokeStopul unde vrei să o plasezi, să dai click pe el, apoi pe ovalul alb, și să selectezi momeala în ecranul următor. Odată activată momeala, PokeStopul va arunca confetti roz pentru a atrage Pokemoni.
Folosește-te de social media
Complementar eforturilor de offline marketing, trebuie să folosești și conturile de pe rețelele de socializare. Anunță-ți fanii despre cele mai bune PokeStops de lângă tine, de ofertele speciale pe care le ai pentru utilizatorii jocului, dar mai ales despre Pokemonii rari pe care i-ai descoperit în zona ta.
Ai putea oferi discounturi jucătorilor care postează pe conturile tale de social media imagini cu Pokemoni prinși în zona unde se află firma ta.
Ca să ne arăți că ești o persoană care nu doar citește articole de dragul informației, ci și acționează pe seama celor citite, am o provocare pentru tine. Postează o imagine pe contul de facebook al contabrio.ro cu un pokemon prins de tine sau de clienții tăi în apropiere de firma ta!
Să vadă toată lumea cine sunt cei care acționează!